1024 20231026 mt bank met kernwaarden versluis klein.jpg?1718799120&focus=45.99 49
Slider 19
1052 versluisgroep bewonerszaken projecten kantoorpand
kantoor
1003 svdv20230906 222 2
Slider 13
933 svdv20211108 247.jpg?1693227847&focus=50.73 33
Slider 4
877 svdv20230906 153 2
Slider 2
1006 svdv20230926 480
Slider 5
935 svdv20211108 280
Slider 6
998 svdv20230906 148 2
Slider 8
936 svdv20220221 181
Slider 7
1018 svdv20230926 650
Slider 16
1000 svdv20230906 170 2
Slider 10
878 svdv20230926 568
Slider 3
1001 svdv20230906 195 2
Slider 11
1002 svdv20230906 201 2
Slider 12
1004 svdv20230906 239 2
Slider 14
1005 svdv20230906 254 2
Slider 15
1017 svdv20230926 685
Slider 17
1091 20231026 mt bank met kernwaarden
Slider 19
1290 svdv20221013 153 aangepast
Slider 20

Klaargestoomd voor het echte werk

26-10-2023
Klaargestoomd voor het echte werk

Bij Versluis hebben we heel wat kennis in huis. Kennis die we graag delen met leergierige jongeren die misschien later wel onze nieuwe collega worden. Toen we werden gevraagd voor een samenwerking met het St. Michaël College voor het vak Onderzoeken & Ontwerpen hoefden we hier dan ook niet lang over na te denken en stuurden we onze stagiairs Timon en Jens direct terug de schoolbanken in. Bij wijze van spreken dan natuurlijk. Zij begeleiden het project dat we in samenwerking met de VO-school in Zaandam zijn gestart. De twee mannen vertellen er graag meer over.

Hoe maak je middelbare scholieren enthousiast over ons werkveld? Daar weten onze stagiairs Timon en Jens wel raad mee. Onlangs pakten zij hun Versluis wagen naar Almere waar zij samen met een klas van het St. Michaël College een rondleiding kregen door een middelbare school in Almere: Het Baken Stad. De school waar het de komende maanden allemaal om draait. Timon legt uit: “De vraag van het St. Michaël College was om hun leerlingen voor het vak O&O een opdracht uit het bedrijfsleven voor te leggen. De leerlingen moeten het probleem onderzoeken en vervolgens met een passende oplossing komen. Dit keer vragen we de leerlingen een ontwerp te maken voor een nieuw schoolgebouw voor Het Baken Stad. Natuurlijk krijgen ze hierbij verschillende obstakels waar ze met z’n allen een oplossing voor moeten verzinnen.”

Creatieve ideeën 
Aan onze stagiairs van InHolland de taak om de leerlingen hierin zo goed mogelijk te begeleiden en uiteindelijk de ontwerpen te beoordelen. Het is best even wennen om dit keer vóór de klas te staan. Jens vertelt: “Dat was zeker de eerste keer wel schakelen. In eerste instantie ben je nog ietwat onzeker, je wordt toch in het diepe gegooid want je hebt nog nooit voor een klas met pubers gestaan. Toch is het vooral onwijs leuk om je kennis te delen en te proberen anderen enthousiast te maken over dit project.” 

De grote vraag is natuurlijk: lukt dat enthousiasmeren een beetje? Jens vervolgt: “Dat denk ik wel! Voor deze opdracht is de klas in groepjes verdeeld. De ene groep is enorm gemotiveerd en komt nu al met creatieve ideeën. Zo is er een groep die gelijk met een mooi plan kwam en dit niet alleen uitwerkte op papier maar ook direct visueel maakte in een 3d-programma. Aan de vragen die gesteld worden merk je dat het project leeft. Natuurlijk is de een gemotiveerder dan de ander, maar dat hoort erbij. Het zijn ook gewoon 16-jarige pubers die zo snel mogelijk weer naar huis willen. Dat herken ik dan ook wel weer van vroeger, haha.”

Vervolgopdracht
Wat dit project extra leuk maakt voor de twee mannen, is dat zij al bekend zijn met Het Baken in Almere Stad. Timon: “Voor onze studie bij InHolland hebben we ook een project voor Het Baken gedaan in samenwerking met Versluis. Wij gingen nog een stapje terug en onderzochten de mogelijkheden voor het schoolgebouw: verbouwen, volledig renoveren of nieuwbouw? Deze opdracht in Zaandam is dus een vervolgopdracht op wat wij in de startblokken hebben gezet. We zijn dan ook enorm benieuwd naar de plannen waar de leerlingen mee komen. Vaak zijn dit slimme, originele en misschien zelfs uitvoerbare oplossingen waar we bij Versluis zelf nog niet aan gedacht hebben. Enorm waardevol dus!”